22 november 2018

Adem en ademtechniek

In de praktijk gebruik ik vaak “het ademen” om mensen duidelijk te maken hoe ze ademen.
diep, oppervlakkig of hoog.

er zijn vele mogelijkheden en daardoor ook andere spanningen in het lijf. Door te voelen hoe iets gaat kan je al verschil maken.

Ik gebruik de verbonden ademhaling of transformational breath om met gebruik maken van verzadiging van cellen met zuurstof herinneringen los te maken. Dit gebeurt bewust of onbewust. Een goede begeleiding is hierin fijn.

Een andere methode is de Wim Hoff (iceman) ademtechniek.
Uit onderzoek is gebleken dat door deze manier van ademhalen er maar liefst 19% meer energie door je mitochondri├źn stroomt. Dit zijn de energiecentrales van ons lijf .
Wim Hof heeft inmiddels veel onderzoek laten doen naar zijn ademtechniek en de resultaten zijn verbluffend.
Het geeft ook rust naderhand. In combinatie met koud douchen of ijsbad wordt er meer vet verbrand en het immuunsysteem krijgt een boost.

Hartcoherentie: dit is een ademhalingstechniek waarbij je hartslag en ademhaling uiteindelijk synchroon lopen. Wanneer je stress hebt is er vaak geen coherentie, oftewel samenhang, tussen deze twee. Met de hartcoherentie-methode maak je gebruik van visualisaties op het gebied van dankbaarheid en liefde. Hierdoor ervaar je positieve emoties die weer een gunstig effect hebben op je ademhaling en hartslag.

tot slot gebruik ik de ademhaling bij het afslanken. Door je bewust te worden van prettige en niet prettige gevoelens kun je emotie die verband houden met verkeerd eetpatroon overwinnen.
Dit in combinatie met het eetpatroon onder de loep nemen en kijken hoe we dit kunnen aanpassen bereiken we meestal ons doel.